راه اندازی و مشاوره سرویس مرکز تلفنی سیسکو
Cisco CUCM
سرویس (CUCM) یا Cisco Unified Communications Manager یک شبکه ارتباطی است که تحت IP است. CUCM با ادغام کردن وسایل ارتباطی همانند:(صدا, تصویر, پیام , وضعیت کاربران) و اتصال تلفن ها , مدیریت کردن کاربران , اتصال به Getway برای اتصال به خطوط شهری و ..... کاربرد دارد. این سرویس مهمترین بخش یک شبکه است و وجود CUCM در شبکه الزامی است و بخش اصلی مرکز تماس voip Cisco و هسته اصلی Collaboration شرکت سیسکو میباشد, این سرویس در دو نوع سخت افزاری و نرم افزاری است که بخش سخت افزاری بر روی روتر نصب شده و CME نام دارد و بخش نرم افزاری ان CUCM است
ویژگی های سرویس CUCM سیسکو
1-یکی از وظایف اصلی CUCM کنترل مرکز تماس بین Device ها و (IP Phone) ها و ..... است
2-سرویس Cisco CUCM با داشتن (Stability)پایداری که به کاربران ارائه میدهد, این سرویس را به قدرتمند ترین سرویس تلفنی Voip تبدیل کرده است
3-سرویس CUCM با امکاناتی متنوعی که به شرکت ها ارائه میکند از جمله این امکانات ارتباط داخلی و داشتن قابلیت استفاده کردن بدون محدوده جغرافیایی.باعث میشود هزینه های تلفنی یک مجموعه کاهش پیدا کند
4-CUCM سیسکو قابلیت راه اندازی یک سیستمEnterprise برای کسب و کار های کوچک تا بزرگ و پشتیبانی 40000 :Endpoint
5-یکی از ویژگی های سرویس CUCM تحت سیستم عامل لینوکس بودن است که امنیت این سرویس را کامل در بر می گیرد
6-با راه اندازی سرویس CUCM و تنظیم کردن IP Phone ها , Device ها کاربران میتوانند از امکاناتی مانند:کنفرانس , کنفرانس تصویری , چت , ارسال صوت , ارسال ویدئو و ..... بهرمند شوند
7-سرویس CUCM با داشتن ویژگی امکان ارتباط بین کاربران تلفن های IP و سرویس های دیگری همچون :Cisco Jabber و...... مناسب برای مجموعه هایی همچون : هتل ها , شرکت ها , و ...... است
قابلیت های سرویس CUCM سیسکو
1-سرویس CUCM دارای قابلیت های هوشمند مانند: (مزاحم نشوید) , (مرکز تماس داخلی) , (ظبط تماس) , (ایستادن بر روی خط) و ..... است. و کاربران با داشتن سرویس CUCM دیگر نیاز به سرویس دیگری ندارند زیرا این سرویس با دادن تمامی نیاز های کاربران میتواند بهترین گزینه برای هتل ها , مجموعه های خدماتی , شرکت ها و ..... باشند
2-قابلیت دیگر سرویس CUCM Cisco چندرسانه ایی بودن است که به کاربران این امکان را میدهد که به آسانی محتوای صوتی یا تصویری را به تماس اضافه کنند , این امکان با داشتن تلفن های هوشمند تحت شبکه IP است ِDevice های دارای این قابلیت هستند امکان پذیر است
3-قابلیت دیگر CUCM ارتباط بدون نیاز به دسترسی به تلفن های IP یا استفاده از این سرویس بدون محدودیت جغرافیایی است کاربران CUCM فقط با داشتن تلفن های همراه شخصی یا هر سیستم عاملی که به همراه دارند و داشتن (Cisco Jabber ) بر روی سیستم عامل های خود میتوانند با کاربران ارتباط برقرار کنند , با این قابلیت دیگر نیازی به مراجعه حضوری (مدیر ها , کارمندان , پرسنل و ......) نیست و به آسانی میتوانند از طریق Cisco Jabber و سرویس CUCM با کاربران ارتباط برقرار کنند
4-سرویس CUCM دارای سرویسی به نام Imagicle است که با دادن اطلاعاتی نظیر: (, هزینه تماس ها , مدیریت تماس , کنترل ترافیک تماس , کنفرانس به صورت تصویری , فکس دیجیتال , و ..... ) مناسب تمامی کاربران است که نیاز به کنترل مجموعه خود دارند یا میخواهند هزینه های مجموعه را نیز کنترل کنند:جهت اطلاعات بیشتر از این سرویس به خدمات و نصب راه اندازی در قسمت Imagicle مراجعه نمایید
5- قابلیت دیگر سرویس CUCM ضبط مکالمات است, کاربران با داشتن این سرویس لحظه ایی از تماس خود را از دست نمیدهند و میتوانند به آسانی به فایل ضبط شده دسترسی داشته باشند و از تماس های خود به صورت انتخابی از طرف کاربران Backup یا پشتیبان گیری نمایند