پرسش های متداول لایسنس سیسکو

 

پرسش های متداول در خصوص لایسنس های سیسکو

 

سوال: PAK چیست؟

پاسخ: PAK مخفف عبارت Product Authorization Key بوده و یک کلید یازده رقمی، ترکیبی از اعداد و حروف می باشد. PAK توسط سیسکو ایجاد شده و تا زمانی که لایسنس Generate نشود، وابسته به هیچ device ای نیست.

سوال: آیا PAK ابطال می شود؟

پاسخ: خیر، PAK باطل نشده و هر زمان می توان از آن برای دریافت لایسنس استفاده کرد.

سوال: چند نوع PAK وجود دارد؟

پاسخ: دو نوع PAK وجود دارد:

PAK ای که بر روی برگه ای چاپ شده و برای شما ارسال می شود. Part Number این PAK با عبارت -SL آغاز می شود.

PAK ای که برای شما ایمیل (e-Delivery) می شود. Part Number این PAK با عبارت L-SL آغاز می شود.

سوال: آیا می توان از یک PAK برای فعال سازی چندین لایسنس استفاده کرد؟

پاسخ: بله، در حین سفارش دادن و خریداری PAK می توان تعداد لایسنس های که توسط این PAK فعال می شوند را تعیین کرد. به این PAK ها اصطلاح multi-use PAK یا Bulk PAK گفته می شود.

سوال: ISR G2 از چه نوع multi-use PAK ای پشتیبانی میکند؟

پاسخ:

L-SLFL-800=
L-SLFL-19=
L-SLFL-29=
L-SLFL-39=

سوال: لایسنس Feature چیست؟

پاسخ: برخی از قابلیت های روتر برای فعال شدن، نیاز به لایسنس Feature دارند. این لایسنس ها پیش از فعال سازی، از نصب لایسنس لازم بر روی روتر اطمینان حاصل می کنند. به طور مثال Feature License ای برای فعال سازی قابلیت CUBE تهیه کرده اید. هنگامی که می خواهید این لایسنس را نصب کنید، روتر چک میکند که لایسنس Universal Communication بر روی روتر نصب شده باشد. CME و CUBE از جمله لایسنس های Feature هستند.

سوال: لایسنس Subscription چیست؟

پاسخ: لایسنس های Subscription، لایسنس های مدت دار می باشند که پس از گذشت مدت زمانی، باطل می شوند. این لایسنس ها نیاز به renew شدن دارند. URL Filtering و IPS، نیاز به لایسنس Subscription دارند.

سوال: لایسنس Counted چیست؟

پاسخ: لایسنس های Feature می توانند نامحدود (uncounted) و یا تعداد مشخصی (counted) باشند. لایسنس های نامحدود، هیچ محدودیتی بر روی قابلیت فعال شده بر روی روتر ایجاد نمی کند. با این همه لایسنس counted، اجازه می دهد تا تعداد مشخصی از قابلیت فعال شده، استفاده شود. به طور مثال تعداد کاربران CME روتر و یا تعداد VPN هایی که می توان به آن زد، جزو لایسنس های counted می باشند.

سوال: لایسنس HSEC-k9 چیست؟

پاسخ: در صورتی که لایسنس Security برای روتر های 2921, 2951, 3925, 3945, 3925E و 3945E تهیه کرده اید، این روترها حداکثر قادر به برقراری 225 تونل IPSec می‎باشند. همچنین حداکثر، 85Mbps پهنای باند رمزنگاری شده میتواند از این Tunnel ها عبور کند. ترافیک رمزنگاری شده دو طرفه (bidirectional) حداکثر 170Mbps می‎تواند باشد. برای برداشتن این محدودیت ها، شما نیاز به تهیه لایسنس HSEC-k9 دارید تا بتوانید تعداد IPSec Tunnel ها و حجم پهنای باند ترافیک رمزنگاری شده را افزایش دهید.

محدودیت های فوق برای روتر های 1941, 2901 و 2911 وجود نداشته و خرید لایسنس امنیت برای این روترها، امکان برقراری حداکثر تعداد IPSec Tunnel را به شما خواهد داد.

سوال: کدامیک از نسخه های IOS نیاز به لایسنس HSEC-k9 دارند؟

پاسخ: لایسنس HSEC از IOS 15.0(1)M1 معرفی شد.

سوال: پیغام خطای زیر بر روی کنسول روتر ISR G2 ظاهر می‎شود:

*Mar 22 21:17:23.611: %CERM-4-RX_BW_LIMIT: Maximum Rx Bandwidth limit of 85000 Kbps reached for Crypto functionality with securityk9 technology package license

پاسخ: هنگامی که ترافیک رمزنگای شده IPSec Tunnel های روتر بیش از 85Mbps از یک طرف ارسال شود و یا ترافیک رمز نگاری شده دو طرف، بیش از 170Mbps شود و لایسنس HSEC-k9 بر روی روتر نصب نکرده باشید، این پیغام خطا ظاهر خواهد شد.

اجرای دستور show license بر روی روتر، مشاهده خواهید کرد که لایسنس HSEC بر روی روتر نصب نشده است:

3925-perf#sh license
Index 1 Feature: ipbasek9

Period left: Life time
License Type: Permanent
License State: Active, In Use
License Count: Non-Counted
License Priority: Medium

Index 2 Feature: securityk9
Period left: Life time
License Type: Permanent
License State: Active, In Use
License Count: Non-Counted
License Priority: Medium


Index 3 Feature: uck9
Period left: Life time
License Type: Permanent
License State: Active, In Use
License Count: Non-Counted
License Priority: Medium


Index 4 Feature: datak9
Period left: Life time
License Type: Permanent
License State: Active, In Use
License Count: Non-Counted
License Priority: Medium


Index 5 Feature: gatekeeper
Period left: 8 weeks 4 days
License Type: Evaluation
License State: Active, Not in Use, EULA not accepted
License Count: Non-Counted
License Priority: None


Index 6 Feature: LI
Index 7 Feature: SSL_VPN
Period left: 8 weeks 4 days
License Type: Evaluation
License State: Active, Not in Use, EULA not accepted
License Count: 200/0/0 (Active/In-use/Violation)
License Priority: None


Index 8 Feature: ios-ips-update
Index 9 Feature: SNASw
Period left: 8 weeks 4 days
License Type: Evaluation
License State: Active, Not in Use, EULA not accepted
License Count: Non-Counted
License Priority: None


Index 10 Feature: hseck9

سوال: برای دریافت لایسنس نیاز به چه اطلاعاتی داریم؟

پاسخ: برای Generate کردن لایسنس، نیاز به PAK، Product ID و Serial Number روتر مورد نظر می باشد.

سوال: Serial Number و PID چیست و چگونه می توان آن ها را بدست آورد؟

پاسخ: Serial Number یک شماره 11 رقمی Unique می باشد. PID، مدل روتر را مشخص می کند. این اطلاعات را با اجرا دستور show license udi می توان بدست آورد.

سوال: آیا لایسنس های موقتی به طور اتوماتیک با نصب لایسنس دائمی، حذف می شوند؟ یا آیا پیش از نصب لایسنس دائمی، نیاز به حذف لایسنس موقتی می باشد؟

پاسخ:لایسنس های موقتی پس از نصب و فعال سازی لایسنس های دائمی، بر روی روتر باقی می مانند. در واقع با فعال سازی لایسنس دائمی، لایسنس موقتی به طور اتوماتیک غیر فعال می شود.

سوال: آیا پس از نصب و فعال سازی لایسنس دائمی بر روی روتری که لایسنس موقتی بر روی آن فعال شده، نیاز به ریبوت کردن روتر می باشد؟

پاسخ: خیر

سوال: فرمت فایل لایسنس به چه صورت است؟

پاسخ: فایل لایسنس، به صورت یک فایل lic. بوده که می توان آن را توسط note pad باز کرد. با این همه در صورت تغییر محتوایات این فایل، لایسنس دیگر قابل استفاده نخواهد بود. تصویر زیر، نمونه ای از این فایل را نشان می دهد:

سوال: زمانی که می خواهیم برای روتر 3900، لایسنس درخواست کنیم، از کدام UDI باید استفاده کنیم؟

پاسخ: روترهای سری 3900 دارای مادربورد ماژولار می باشند (امکان نصب ماژول بر روی آن ها وجود دارد). از دستور show license udi برای نمایش UDI مادربورد روتر استفاده کنید. از این UDI باید استفاده شود.

VOIP

مرکز تماس ویپ چیست؟

مرکز تماس VOIP یکی از راهکارهای نوین و کاربردی است که با مدیریت تماس مبنای فناوری تمامی محدودیت های سیستم های سنتی را حذف نموده است
از پیشروترین شرکت های فعال در حوزه خدمات تلفن تحت شبکه و هسته ASTERISK توانسته است با ارائه راهکارهای ارتباطی پیشرفته این امکان را فراهم آورد تا کلیه تماس های سازمانی را مدیریت نماید.

 

 

 دلایل کاهش هزینه ها در سیستم VOIP:

  1. جهت راه اندازی ویپ نیازی به سیم کشی مجزا وجود ندارد
  2. تماس کاربران از خارج شرکت به صورت رایگان
  3. گسترش آسان
  4. امکان ادغام دستگاه تلفن با کامپیوتر
  5. مدیریت متمرکز
  6. امکان برقراری کنفرانس های صوتی

 

امکانات مرکز تماس:

  • منوی صوتی
  • ظبط مکالمات
  • صف انتظار
  • صندوق صوتی
  • یکپارچگی با CRM
  • قانون گذاری تماس
  • سناریوی تماس
  • گزارشات تماس
  • مکالمه تصویری
  • کنفرانس تلفنی
  • تعریف داخلی به تعداد نامحدود
  • مدیریت یکپارچه با رابط گرافیکی تحت وب

 

 

 

آکراتل:

سیتسم مرکز تماس آکراتل یک سیستم تلفنی مبتنی بر هسته ASTERISK است و به عنوان محبوب ترین سیستم استريسکی کد باز شناخته شده که یک سیستم ارتباطی و مرکز تلفنی کامل و جامع می باشد که با بسیاری از سخت افزارهای نرم افزارها و تجهیزات ارتباط تلفنی کاملا سازگار است. بدین جهت به راحتی می تواند با دیگر مراکز تلفن رقابت کند. این نرم افزار ارتباطی دارای یک رابط گرافیکی ساده وتحت وب می باشد که می توان به راحتی از آن استفاده نمود و تمام قابلیت های آن به سادگی قابل تغییر و برنامه ریزی می باشد، مرکز تحماس Akratel نقطه مرکزی مدیریت ارتباط با مشتریان در سازمار است که به عبارت دیگر یک راه حل جامع برای یکپارچه سازی، بهبود، تسریع و خودکارسازی ارتباط با مشتری در کسب و کارها با سطوح مختلف می باشد. این نرم محصول افزاری این امکان را به شما می دهدتا با یکپارچه سازی در نرم افزار CRM ارزیابی و ارتباط خود با مشتری را به بهترین شکل مدیریت کنید.

 

خدمات نوین شرکت آکراتل:

در سیستم های شرکت آکراتل، امکان متصل سازی سرویس ها و دستگاه های قدیمی به دستگاه های جدید وجود دارد، با توجه به عدم توانایی بسیاری از دیگر شرکت ها، شرکت آکراتل در تمامی مراکز تماس های صوتی، ویپ و کلود توانایی نصب و راه اندازی، سفارشی سازی سرویس و حتی ارتباط بین دیگر مراکز تماس از جمله Avaya, Cisco, CME, CUCM, Panasonic, Skype For Business و غیره را با یک دیگر را دارا میباشد

 

 

مانیتورینگ:

مشاهده وضعیت داخلی ها و Agent ها در سیستم
مشاهده تماس های موجود در مف
ضبط کامل کلیه مکالمات و شماره های گرفته شده
امکان شنود در حین مکالمه بدون اطلاع اپراتور و مشتری (ویژه امور نظارتی)
امکان صحبت با اپراتور در حین مکالمه بدون اطلاع مشتری (ویژه امور آموزشی)
امکان ورود به مکالمات

 

ماژول کال سنتر (Call Center):

قابلیت کارکرد در دو حالت Incoming و Outgoing
امکان برقراری تماس اتوماتیک با مقاصد مختلف
امکان توزیع تماس های ورودی در صف های مورد نظر
امکان ورود Agent ها از طریق web console

 

ماژول ارتباط با CRM:

قابلیت Click2Call
قابلیت مشاهده مسیر تماس و انتقال ها در سازمار
قابلیت دانلود مکالمه ضبط شده چندین اپراتور با تماس گیرنده بهصورت یک جا
مشاهده کامل وضعیت مرکز تماس
قابلیت شنود و نجوا مکالمات
قابلیت صدور تصادفی فرآیند نظر سنجی بر روی تمامی برخی تماس ها با قابلیت تنظیم میزان احتمال
نمایشگر تماس برای هر اپراتور
مشاهده نام تماس گیرنده بر روی IP-Phone های اپراتورها
ارسال پیام کوتاه ایمیل عذرخواهی برای تماس های از دست رفته

 

ماژول فکس:

فکس سرور بدون نیاز به دستگاه فکس
تعريف فكس اکانت به ازای هر داخلی
امکان ارسال فکس به صندوق پستی کاربر
امکان Fax to Mail و Mail to Fax
امکان ارسال فکس گروهی

 

سرویس های ارزش افزوده:

امکان راه اندازی تلفن گویا
امکان راه اندازی سیستم نظرسنجی
امکان راه اندازی سیستم پرسش و پاسخ
امکان راه اندازی سیستم مشاوره
امکان ارتباط با نرمافزارهای مالی و اداری
انتقال خطوط تلفن و امکان دورکاری
ارائه وب سرویس جهت انجام تمامی عملیات های سیستم

 

منشی تلفنی دیجیتال (IVR):

امکان ایجاد IVR چند زبانه از جمله زبان فارسی
ایجاد منشی گویای IVR چند مرحله ای
دسترسی از داخل به خارج PBX
تعریف رمز جهت دسترسی به مقاصد خاص
امکان تعریف حالات مختلف برای ساعت های مختلف مانند ساعت ناهار، کاری، غیر اداری، تعطیل و...

 

مدیریت صف تماس و گروه های تماس:

امکان ایجاد صف تماس به تعداد نامحدود
امکان مدیریت صف و شنود مکالمات
اعلام جایگاه تماس گیرنده در صف
اولویت بندی در صف برای برخی از کاربران
پخش گیام های خاص برای کاربران در صف
تخصیص تماس به اپراتور بر اساس اسراتژی های مختلف:
چرخشی، مبتنی بر مهارت، مبتنی بر صلاحیت، کمترین زمان پاسخ گویی، کمترین تعداد پاسخ گویی و...

 

ویپ چیست؟

ویپ چیست؟

در لغت، ویپ (VoIP) به معنی صدا بر روی پروتکل شبکه و اینترنت است (Voice over Internet Protocol).

سیستم ویپ تفاوت های عمده ای با تلفن های سنتی و قدیمی دارد، که در این مقاله به آن خواهیم پرداخت.

 

تفاوت ویپ با سیستم تلفنی سنتی چیست؟

سیستم تلفنی سنتی از اواج آنالوگ استفاده میکند و قابل ویرایش یا مدیریت متمرکز نیست. اما در سیستم تلفنی VoIP شما میتوانید بر روی تمامی تماس ها مدیریت داشته باشید، از امکانات ضبط مکالمات استفاده کنید، تماس های کارمندان خود را به صورت زنده مشاهده کنید، حتی پس از زمانی طولانی اطلاعات تماس گذشته به همراه مکالمه ضبط شده را داشته باشید.

یک فرق دیگری که سیستم تلفنی سنتی و مراکز تماس های سنتی (PBX) دارند در سیم کشی آنها میباشد. تلفن های ویپ از بستر شبکه استفاده میکنند و در صورتی که مجموعه شما از شبکه LAN برخوردار است نیازی به سیم کشی جداگانه ندارد و تلفن های شما میتوانند از شبکه فعلی شما استفاده کنند، تلفن های ویپ دارای 2 پورت شبکه میباشند، یکی جهت ورودی شبکه (به سوییچ) و دیگری به کامپیوتر، تا کارمندان شما هم بر روی تلفن خود شبکه داشته باشند و هم بر روی کامپیوتر های خود. همچنین 

 

IVR یا تلفن گویا

در مراکز تماس VoIP شما میتوانید از سرویس IVR استفاده کنید، اکنون شاید برای شما سوال شود که سرویس IVR چه کاربردی دارد؟ این سرویس میتواند از تماس های ورودی بیهوده جلوگیری کند، هر مشتری را به واحد مورد مشخ متصل نماید و حتی جای منشی تلفنی شما را بگیرد.

 

دسترسی در همه جا

سرویس VoIP قابلیت استفاده بر روی اینترنت را دارد، یعنی شما میتوانید از هر نقطه از ایران و کشور های دیگر، فقط با دسترس به اینترنت تماس بگیرید، تماس دریافت کنید و حتی داخلی کارمندان خود را راحت بگیرید

 

کاهش هزینه ها و ارتباط بین شعب و دفاتر

به کمک سرویس VoIP، تمام دفاتر شما میتوانند به هم متصل باشند، داخلی یک دیگر را بگیرند و رایگان با یکدیگر صحبت کنند، مهم نیست که دیگر شعب شما کجا قرار دارند.

 

دیگر امکانات

از دیگر امکانات ویپ میتوان به کنفرانس های تلفنی اشاره کرد، برعکس تلفن های سنتی، شما با سیستم تلفنی ویپ میتوانید تا 128 نفر همزمان کنفرانس کنید، از سیستم اعلانات و پیجینگ استفاده کنید، تماس تصویری برقرار کنید، از تلفن های مجازی در گوشی هوشمند و یا کامپیوتر خود استفاده کنید، و همچنین کیفیت صدا در سیستم تلفنی ویپ بسیار بالاتر از سیستم تلفنی سنتی میباشد

اسکایپ فور بیزینس Skype For Business

اسکایپ فور بیزینس (Skype For Business) و مایکروسافت لینک (Microsoft Lync) چیست؟

اسکایپ فور بیزینس سرویسی مشابه تلگرام و اسکیاپ بوده، با این فرق که درون سازمانی است و نیازی به اینترنت ندارد، با این سرویس شما میتوانید تماس های صوتی و تصویری درون سازمانی داشته باشید، کنفرانس های صوتی یا تصویری برگذار کنید، صفحه نمایش خود را با دیگر کاربران به اشتراک بگذارید، چت های گروهی یا تکی داشته باشید و از بسیار مزایای دیگر نیز بهرمند شوید.

اسکایپ فور بیزینس نام جدید سرویس لینک ماکروسافت میباشد، کاربری آن جهت ارتباط بین کاربران درون سازمانی و برون سازمانی میباشد

 

مزیت های کلیدی Skype For Business:

سرویس اسکایپ برای بیزینس (SFB) قابل ارائه بر روی تمامی پلتفرم ها، از جمله لپ تاپ، کامپیوتر، گوشی موباید اندروید و iOS، و حتی تلفن های تحت آی پی ماکروسافت و بسیاری تلفن های دیگر میباشد. همچنین این سرویس قابلیت متصل شدن و کار کردن با دیگر مراکز تماس را دارد.

پکیج اسکایپ فور بیزینس شامل تماس صوتی، تصویری، ارسال متن و بسیار قابلیت های دیگر میباشد و به دلیل قابلیت استفادی از راه دور شما میتوانید در هر جای دنیا به آن متصل شده، تماس بگیرید، دریافت کنید، تصویری صحبت کنید و حتی فایل برای یک دیگر ارسال کنید.

 

سرویس های اسکایپ فور بیزینس:

 

  • چت و پیام سریع - instant message
  • تماس و ارتباطات صوتی و تصویری - Audio & Video communication
  • به اشتراک گذاری برنامه و تخته سفید - Application sharing & white board
  • انتقال فایل - File transfer
  • به اشتراگ گذاری دسکتاپ و ریموت - desktop sharing
  • سیستم رای گیری - poling
  • قابلیت ارتباط از طریق وب - Web based client
  • ضبط صدا، تصویر و جلسات - recording
  • مانیتورینگ - monitoring
  • آرشیو - archiving
  • موبیلیتی و ارتباط از راه دور، تلفن همراه - mobility
  • یکپارچه شدن با ایمیل سازمانی، اتوماسیون سازمانی و به اشتراک گذاری - Microsoft services integration and sharing
  • قابلیت lync.voip

 

 چت و پیام سریع - instant message

با به کارگیری از این قابلیت کاربران می توانند به صورت آنلاین با یکدیگر به صورت نفر به نفر یا به صورت چند نفره به گفتگوی نوشتاری پرداخته و همچنین با توجه به قابلیت Presence از وضعیت افراد مطلع شوند همچنین در رابطه با ارتباط های بین سازمانی می توان از ویژگی federation  استفاده کرد که این امکان قابلیت ارتباط با سرویس های دیگرمانند google talk ، skype ، windows live ، yahoo messenger و . . . را فراهم می کند .

 

تماس و ارتباطات صوتی و تصویری - Audio & Video communication

یکی از امکانات ارتباطی در skype for business امکان تماس به صورت داخلی به داخلی و همچنین داخلی به خارج از مجموعه می باشد که خود باعث میشود شما نیاز به یک دیوایس سخت افزاری مجزا کنار سیستم خود نباشید همچنین از طریق یک webcam ساده که بر روی سیستم خود دارید به راحتی می توانید از یه تماس تصویری لذت ببرید .

 

به اشتراک گذاری برنامه و تخته سفید - Application sharing & white board

از این قابلیت می توان به عنوان یک شبیه ساز کلاس استفاده کرد و بر روی آن نظرات خود را بنویسید و همچنین اشکال مورد نیاز را ترسیم کنید که خود باعث جذابیت بیشتر می شود .

 

انتقال فایل - File transfer

 

امکان تبادل فایل های دلخواه خود با دیگران را فراهم می کند . در نظر بگیرید هنگام تماس با یکی از همکاران خود بدون اینکه بخواهید از flash استفاده کنید و فرایند کپی کردن را داشته باشید از طریق skype for business به راحتی این انتقال صورت می گیرد .

 

به اشتراگ گذاری دسکتاپ و ریموت - desktop sharing

همانطور که از اسم آن مشخص است اشتراک گزاری صفحه نمایش یکی دیگر از آپشن های نرم افزار اسکایپ فور بیزینس است که خود به بی نیاز بودن نسبت به نرم افزارهای دیگر جهت به اشتراک گذاشتن صفحه نمایش اشاره دارد.

 

سیستم رای گیری - poling

قابلیت رای گیری می تواند کارایی بسیار زیادی در پایان جلسه شما و در نتیجه گیری آن داشته باشد کاربر را قادر می سازدکه یک رای گیری را شروع و افراد حاضر در کنفرانس در این رای گیری شرکت کنند و نتایج را مشاهده نمایند. این قابلیت یک رای گیری آنلاین را شبیه سازی می کند.

 

قابلیت ارتباط از طریق وب - Web based client

تنها از طریق web و بدون نیاز به راه اندازی نرم افزار شما می توانید ازکلیه امکانات Skype for business استفاده نمایید . تنها کافیست با دریافت لینک از میزبان ارتباطی دلچسب با همکاران خود بر قرار کنید .

 

ضبط صدا، تصویر و جلسات - recording

شما می توانید پس از برگزاری جلسات و یا کنفرانس های خود آن را رکورد کرده و در اختیار دیگران قرار دهید زیرا یکی از نیازها  پس از برگزاری جلسات  ، بهره گیری از صحبت هایی می باشد که در آن جلسه صورت گرفته است .

 

مانیتورینگ - monitoring

در سامانه skype for business  این قابلیت وجود دارد که مدیر شبکه امکان مانیتور کردن تماس های صورت گرفته توسط کلاینت ها را داشته باشد که در تصویر زیر جزییات ریپورت مشخص می باشد .

 

آرشیو - archiving

یکی از نیاز های مرسوم در شرکت ها بحث ذخیره سازی اطلاعات و آرشیو آنها می باشد که مایکروسافت Lync این قابلیت را نیز درون خود همآنند سرویس مانیتورینگ گنجانده و نیازی به سرور مجزا برای آن نیست.
– محل ذخیره سازی اطلاعات مانیتور شده بهتر است برروی سرور sql قرار گیرد.
– از یک سرور برای ذخیره سازی هر دو بحث مانیتورینگ و آرشیو میتوان استفاده نمود.

 

موبیلیتی و ارتباط از راه دور، تلفن همراه - mobility

امروزه اکثریت افراد دارای گوشی های همراه هوشمند چه از نوع iOS و چه از نوع android می باشند به همین دلیل شرکت مایکروسافت نیز در برنامه skype for business خود این فرایند را قرار داده و کاربران می توانند به راحتی بر روی تلفن همراه خود از این فرایند بهره مند شوند .

 

یکپارچه شدن با ایمیل سازمانی، اتوماسیون سازمانی و به اشتراک گذاری - Microsoft services integration and sharing

 

شما میتوانید ارائه های خود را به صورت زنده بر روی کنفرانس به نمایش بگذارید، فایل های خود را ارسال کنید، و حتی تایم میتینگ های خود را در اسکایپ فور بیزینس خود قرار دهید

 

قابلیت Lync.VoIP

یکی از جالب ترین و شاید موثرترین مزایای skype for business  ارتباط و برقراری تماس بر روی تلفن های ثابت و همراه از طریق قابلیت Enterprise Voice  می باشد و این امر از طریق اکثریت  سیستم های تلفنی اعم از Elastix ، Cisco ، Mitel  و . . . میسر می گردد .

 

 

سرویس های قابل ارائه در مورد Enterprise Voice  :

  • تماس با داخلی های سیستم تلفنی (PBX) و همچنین تماس با کلیه شماره های مخابراتی
  • امکان voice mail : با یکپارچه سازی میان exchange و skype for business  یا lync  میتوان به این مهم دسترسی پیدا کرد یعنی زمانی که شما در حال چک کردن ایمیل های خود هستید به راحتی می توانید از وضعیت افراد و همچنین از voice mail  و حتی دریافت IM  بدون نیاز به نسخه کلاینت بهره مند شوید .
  • IVR یا منشی تلفنی هوشمند از دیگر قابلیت ها می باشد به نحوی که میتوانیم با راه اندازی این بخش تلفن های ورودی شرکت را به این بخش هدایت کنیم .
  • امکان انتقال ، hold  کردن تماس  و حتی پارک تماس که این فرایند دقیقا همانند انتقال تماس می باشد با این تفاوت که با کد خاصی تماس قابل دسترسی می باشد .
  • برقراری تماس با Mailbox  و چک کردن Voice mail  هنگامی که شما عدد ۱ را روی صفحه کلید نگه دارید امکان چک کردن voice mail  ها میسر می گردد .

 

جهت دریافت خدمات، نصب و راه اندازی، و یا در خصوص یکپارچه سازی سیستم SFB خود با دیگر سیستم های تماس، هم اکنون با ما تماس بگیرید.

 

Avaya DECT R4

سلوشن دکت آوایا R4

دکت R4 تلفن بیسیم داخلی آوایا بوده که مناسب کسانیست که میخواهند یک تلفن بیسیم آوایا در سیستم تلفنی مرکز تماس Avaya خود داشته باشند

در کل، فناوری DECT در اصل مانند سرویس موبایل (GSM، 3G و..) عمل میکند. این خاصیت دکت این قابلیت را به شما میدهد تا با قراردادن DECT Base بتوانید یک محدوده را به هر وسعتی که میخواهید تحت پوشش قرار دهید تا حتی اگر در حال حرکت نیز هستید تماس شما قطع نشود!

اگر از سیستم تلفنی آوایا استفاده و میخواهید که تلفن بیسیم در مجموعه خود داشته باشید، تلفن های دکت آوایا بهترین انتخاب برای شماست!

با کمک فناوری دکت، شما میتوانید تمام ساختمان، محوطه کاری، و دیگر فضا های کاری خود را تحت پوشش قرار دهید و از تلفن بیسیم تحت DECT آوایای خود استفاده کنید.

DECT R4 AVAYA میتواند تا 120 کاربر را پشتیبانی کند، و میتواند جایگذین خوبی برای ارتباط داخلی با بیسیم باشد، چراکه تلفن های دکت آوایا دارای کیفیت بسیار عالی بوده و آنتن دهی خیلی قوی دارند، همچنین نیز با استفاده از استیشن های دیگر (پشتیبانی تا 31 اسلیو استیشن) یا ریپیتر میتوانید مقدار آنتن دهی دکت خود را افزایش دهید!

قابلیت ارسال پیام نیز به شما این امکان را میدهد تا به دیگر کاربران پیام بفرستید.

تلفن های پشتیبانی شده

دکت R4 از تلفن های زیر پشتیبانی میکند

  • تلفن 3720 جهت استفاده اداری
  • تلفن 3725 جهت استفاده اداری و نیمه صنعتی
  • تلفن 3740 جهت استفاده کاملا صنعتی
  • تلفن 3749 ضد انفجار و به همراه حسگر و هشدار هنگام بی حرکت بودن

 

مشخصات تلفن ها به همراه عکس:

با تلفن های دکت آوایا شما میتوانید هرآنچه که با تلفن رومیزی آوایا خود انجام میدهید را با تلفن بیسیم خود نیز انجام دهید، این تلفن ها مقاومت بالایی دارند، همانطور که در بالا نوشته شده این تلفن ها از متراژ ذکر شده پرتاب شده اند تا مقاومت آنها را در برابر ضربه بسنجند.

زیر مجموعه ها